Göteborgs-shopping!

För ett tag sedan, innan flytten hade gått, så var jag uppe i Göteborg för att hälsa på en kompis. Innan vi satte oss tillrätta för en middag och lite vin så tog vi oss en tur i shoppingstråken och fokuserade på inredningsaffärerna! Det blev en del nyinförskaffade saker..



Servetterna är inhandlade på ICA (och in handlades inte i Göteborg) och genom att bara lägga in dem på bilden så undrar jag om jag har ärvt min mammas fäbless för servetter och ljus?! Och vad är det jag ser - det finns ju ljus på bilden också!.. Gah! :)

Burkarna med siffror på är inte de heller inhandlade i GBG utan kommer från en butik i Åsa, jag fick dem i present av moster Mari-Ann på min födelsedag -tack Mari-Ann! I dem nu finns det florsocker och diverse bakprodukter. Jag tycker det är så himla fint med bakgrejer i burkar, varför vet jag inte - men det känns lite lyxigt liksom istället för att prassla med påskar och så där. Har inte hittat någon burk som är tillräckligt stor för en hel mjölpåse än dock, hojta gärna om ni hittar någon fin! ;-)

Den lilla rosa platta saken är ett "galic card" på vilket man ska riva vitlök när man lagar mat och sedan är det bara att skölja av! Mycket lättare än en vitlökspress. Jag tror jag köpte det på Designtorget för en 50-lapp.

Den vita skålen köptes på Chilli och smörknivarna i fina färger på Lagerhouse. Likadant glasflaskan som ser ut som en PET-flaska.

Jag fick även tag i ett par snygga salladsbestick som jag letat efter ett tag. Min kompis Johanna har haft sådana och jag varje gång jag varit på Lagerhouse har jag letat efter dem, men inte funnit.. men nu så, är de mina!



Det blev även en tunika från Chilli, men den får jag visa en annan gång!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0