Det närmar sig...

..inflytt för våran del! Planen är att flytta i påskveckan men jag skulle gissa att det blir ett par veckor med lite "dubbelt boende". Vi får väl se när det närmar sig ännu mer. Idag är det alltså den 19e mars vilket betyder att det är ca 4 veckor kvar. Herre gud, ett tvåårsprojekt närmar sig sitt slut - vad gott det känns! Eller "slut" - det är det ju inte för att vi har flyttat. Vi har garage, trädgård och uteplatser + balkongen kvar att fixa. Men men, då är vi ju på plats i alla fall!! :)

Igår blev det en sväng till IKEA igen, hade tänkt beställa hem tvättstugan. Dock var det så sjukt dryg personal på plats igår, att vi båda lessnade! Men, vi fick skrivit ut en lista på det vi ska ha i alla fall och så blåser jag och förhoppningsvis någon av mammorna upp en dag och plockar med oss det vi ska ha + lite till! :-) Igår blev det typ ett par små brickor, bordstabletter och en glasburk. Ändå kostade besöket 500 kr.. Men, det är väl så det är. Inträde typ?! ;-)

Nu är parkettläggningen på andra våning helt klar och egentligen börjar hela övre våning att ta sig riktigt bra. Det som ska göras klart nu är listningen och så ska det sättas foder runt dörrarna. Badrummet är ju inte helt klart heller men det är smågrejer som ska fixas. Det ska också tapetseras en fondvägg i sovrummet och spacklas runt fönstren i vardagsrummet.



Inte långt kvar...



Klart!

I veckan har dörrarna åkt i också..



Addera Bas från Kungsätersdörren. Visst känns det lite roligt att ha "närproducerade" dörrar?



Dörren till toaletten. Är sjukt nöjd att vi valde att lägga till den lilla rutan i dörren för att markera att detta är en toalett. Men, smakar det så kostar det... 1700 kr/dörr har jag för mig. Helt sjukt!



Vit färg på väggarna i vardagsrummet - sååå fint!! :-)

Idag ska jag fortsätta packningen, har köpt 30 flyttlådor hittills och får nog åka och köpa några till tror jag. Skulle tippa på att vi landar på 50 lådor innan vi är klara!  När det är listat i ett av de små rummen kan jag städa ur det och sedan börja flytta lådor lite smått. Ska även laga lunch till byggarna och idag blir det korvstroganoff med ris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0