Checklistan

Ja, då har man börjat beta av en del på "checklistan" som också det lagts till en  del på...

  • Välja ny telefonoperatör och fixa så det gamla numret flyttas med.
  • Säga upp alla "extratjänster" på Glocalnet. √
  • Säga upp Varbergs Energi i lgh. √
  • Fixa med avtal med el-leverantör i Bläshammar.
  • Fixa soptunna + hämtning till huset. √
  • Fixa postlåda + adressändring.
  • Prata med Vivab om vattenmätare. 
  • Säga upp kabeltv i lgh. √
  • Fixa ny "tv-leverantör" till huset.
  • Säga upp nuvarande bredband och fixa ny leverantör till huset. √
  • Fixa så att hemförsäkringen flyttas med till huset.

Det har blivit en hel del fixat men vi har en del kvar också.. Har kikat en del på Varberg Energis hemsida och tror jag vet vad vi ska ha för telefon/bredbandsleverantör, det lutar åt Bahnhofs paket med bredband och telefoni. På TV är det bara Viasat Silver som har 3:an och 5:an i samma paket, så det lutar väl åt det också. Fast om man ska ha tvillingkort + trillingkort så blir det ju ca 400 kr/mån, vilket jag tycker är ganska mkt för TV bara.. fast å andra sidan så tittar man ju rätt mkt på TV ändå. Får väl diskutera med min bättre hälft, så kanske vi får till det tillsammans! ;-)

Idag är jag ledig, min lediga fredag, så då blir det att tvätta lite & så måste jag ta tag i disken! Imorgon ska jag dock jobba igen, vi ska ut på visningar med jobbet.

Status på bygget är väl att gipsningen är så gott som klar och pappa har målat i köket & håller på att spackla järnet! :) Imorgon kommer kakel-Magnus o fixar lite & det övriga flyter på!.. Förhoppningsvis kommer lite bilder på det allra nyaste på söndag!

Tills dess, ha en härlig helg! //Johanna

P.S. Stig & Kjell - ni är välkomna ner och kika på huset när som helst, förhoppningsvis lyckas ni pricka in Jesper lite bättre nästa gång! ;-) D.S.


Kommentarer
Postat av: Henrik

Om ni redan har abb för byggel på nybygget var noga med att poängtera detta för den som skall ta över elleveransen. Annars är det stor risk att ni får behålla den leverantör ni har av bygg-elen även efter inflytten. Det hände nämligen oss vilket kommer att kosta några tusenlappar extra morr

2011-01-24 @ 13:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0