Att fixa med...


Ja, det var ju inte så lätt att det bara var att säga upp lägenheten. Kom på igår att det är ju massor av grejer som ska sägas upp, flyttas och fixas med..  Det jag har kommit på hittills är:

  • Välja ny telefonoperatör och fixa så det gamla numret flyttas med.
  • Säga upp Varbergs Energi i lgh.
  • Fixa med avtal med el-leverantör i Bläshammar, by the way: rörligt eller bundet elpris??
  • Fixa soptunna + hämtning till huset.
  • Fixa postlåda + adressändring.
  • Prata med Vivab om vattenmätare.
  • Säga upp kabeltv i lgh och fixa ny "tv-leverantör" till huset.
  • Säga upp nuvarande bredband och fixa ny leverantör till huset.

Ja, det var det som jag har kommit på hittills.. Har ni några mer tips? De mottages tacksamt! =) Känns som att det är mycket att sätta sig in och ändå en del pengar varje månad det där med TV, telefon och bredband. Får försöka att läsa på och se vad som blir bäst för vår del.

Har varit ute med lunch idag på bygget och har även varit förbi Varbergs Färghus och kollat på tapeter (igen). Är inte helt 100 på tapeten till vardagsrummet, men jag hittar inget som jag gillar bättre. Får försöka att få med mig Jesper på en titt en dag så får vi se vad vi fastnar för.

Nej, nu ska jag sätta fart med middagen här, snart kommer "snickar´n" hem från bygget!.. Ha en skön lördagskväll allihopa!

// Johanna

Uppdate:

Fick tips i kommentarsfältet att fixa hemförsäkringen, bra tips! Tack!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hemförsäkring

2011-01-15 @ 19:26:54
Postat av: Johannà

Just det men det är redan klart! :-) tack!

2011-01-15 @ 20:27:47
URL: http://backakersvagen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fast elpris!

2011-01-16 @ 09:19:00
Postat av: Anonym

Rörigt Elpris kanske...?

2011-01-16 @ 10:57:02
Postat av: Johanna

Rörigt elpris!..haha!

2011-01-17 @ 20:37:48
URL: http://backakersvagen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Rörigt elpris, härligt! ;-)

2011-01-17 @ 20:38:19
URL: http://backakersvagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0