Snittblommor

Något som jag verkligen tycker höjer känslan i hemmet är färska snittblommor! Det behöver inte vara några snajsiga, dyra buketter utan några stjälkar liljor eller en tulpanbukett (när det är säsong) räcker gott. Jag älskar att ha snittblommor hemma så jag brukar köpa när det är onsdag = torgdag - jag har ju torget utanför mitt jobb! Nu på semestern har det blivit några turer till Blomsterlandet, men även Hajen har en bra kyldisk med blommor.

Just nu har jag lite vit/rosa liljor i en vas på "bardelen" i köket och har även satt i lite björngräs (ni vet såna där smala grässtrån). Tills i torsdags köpte jag liljor (som mamma brukar ha och kallar afrikanska liljor) och hade på bordet. Fina va?



Även här lite björngräs. Vaserna har jag köpt på redan på Village...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0