She´s on fire!!...

..den här bloggerskan! :-) Haha... tänk att en endaste kommentar - "Du har inte uppdaterat på länge" kunde få fart på mig igen!... Haha.. Det e ju faktiskt ganska kul att skriva en blogg, även om den just nu inte handlar så mkt om själva huset utan mest vad man gör. Lite som en dokumenterande dagbok...

Idag kom vi upp lite tidigare än vad vi gjort innan, redan vid 9 kom iaf jag upp. Man får ju så succesivt försöka att börja ställa om sig lite nu, då vi båda börjar jobba på måndag (tråkigt - jag veeeet!). Igår satt vi uppe sent, det kom ju in ett åskoväder och eftersom vi inte kunde sova då ändå (konstigt att man oroar sig ganska mycket för att blixten ska slå ner som husägare... vuxenpoäng?!) så blev det ett parti Yatzy - pensionärsvarning IGEN! Jag vann med 2-1! :-D

På förmiddagen hände inte mest, jag slängde ihop ett bakverk (naturligtvis - vad annars liksom) tills torsdagens kusin- & mosterträff och sedan lagades det lunch. Jörgen på JO Markis kom förbi o satte upp en plisségardin till hallen.. Får väl ta lite kort - har ju inte visat våra lameller & rullgardiner! På eftermiddagen ringde Karro så jag hängde med henne till Veddige på ett ärende o sedan stack vi till Magasin Nord för att köpa nya "brädor" till vårt nya utebord.. Lyckades ju göra små snygga brännmärken vårt nya bord av myggspiralerna. Riktigt schyst att man kunde köpa nya "brädor" och bara montera dit - annars hade jag blivit riktigt less.. Paja nya bordet efter typ 2 månader! Inte kul!



Japp, så här ser brädorna ut! :-D



Passar även på att visa mina fina blommor. Lavendeln (den till vänster) har jag fått av Sandra och MillionBells (den till vänster) har jag fått av Carolin! Fina! :-)

Jo, när vi var på Magasin Nord passade jag på att fråga om dynor till våra stolar också. Han hade 8 st från Da´core (samma märke som stol & bord) i Antracit - fick ett bra pris så jag slog till! När vi kom hem så märkte vi dock att det var 7 st av samma o en udda... skiiiiit! Får ringa i morron & kolla om det går att fixa en som är av rätt sort!



Ja, den passade väl rätt bra till våra stolar?



Närbild 1.



Närnbild 2! :-)

Nu lagar jag lite mat & dricker ett glas rosé (det är ju trots allt fortfarande semester) o jag tror det blir middag ute på altanen. ÄLSKAR ATT BO I HUS!! :D

Kommentarer
Postat av: Carro

Nääämen, där är ju blomman du fick av mig minsann! :-D Det var en härlig kväll/natt vi hade!

2011-10-14 @ 00:30:59
URL: http://niiiilorac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0