Loppis @ Stämmet!

Idag var det dags för loppis i Stämmet! Jag har varit på denna loppisen en gång innan och den är väldigt bra! Man måste dock vara där i tid för annars har alla godbitarna försvunnit redan.. Halv 9 ungefär var vi utanför (loppisen öppnar kl 9) så kl. 8 stod jag upp å fixade mig lite.. Det var Lisas 30 årsfest igår, så man kan väl säga att jag var rätt så seg - så jag är ganska nöjd att jag kom upp ändå! :D  Karro hämtade mig vid kvart över 8 och sedan drog vi och Magda & Eva-Lena till loppisen. Alla fick med sig en del fynd, men jag tror att Eva-Lena gjorde det bästa... Hon hittade en Kartell-lampa som kostar ca 800 kr ordinarie för kanske 10 % av priset.. Grymt jobbat! Även jag gjorde en del fina fynd!...



Fin lykta från Broste Copenhagen, pris på loppisen: 80 kr!



Fruktskål från Pluto Produkter (svenskt företag), pris 40 kr på loppisen (ordinarie 499 kr!!)



Smyckesträd 30 kr



Diverse småplock som man alltid får med sig från loppisar.. De små granarna i metall kostade endast 10 kr/styck, även de från Pluto Produkter. Kronlyktan vet jag inte vad den kostade.. Den vita kuben är en radio...



.. som får sin plats i badrummet på andra våning. Kostade endast 40 kr!



Jag erkänner: jag har en fetisch för ugglor! Nu har vi en till i samlingen för endast 5 kr!



Sist men inte minst blev det också fina glas. De stora "grogglasen" kostade 20 kr för 6 st och de små "selterglasen" kostade 5 kr/styck.

Det har i övrigt varit en lugn dag eftersom vi är sega från gårdagen. Har hunnit med ett möte på lekplatsen och ikväll drar vi till mamma & pappa för att lämna pappas jobbarbil & för att hälsa på dem efter deras semester i Spanien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0