The Royal Wedding

Just nu sitter jag här och laddar upp bilder som jag tagit och kollar samtidigt på TV:n och på "The Royal Wedding" - idag är det dags för Kate att få sin William. Kul att få se så många fina klänningar och vilket pådrag!

Här hemma på Bäckåkersvägen blev det sovmorgon idag, har varit uppe tidigt varje dag denna semestervecka så det var riktigt skönt! Har under veckan haft besök av Rick på Tvååkersmarkisen som varit och mätt och ska komma med en offert på lameller och persienner. Igår var jag hos tandläkaren kl. 8:10 (!) i Veddige och hämtade Amanda på dagis kl. 14 - sedan hade vi en mysdag jag och Amanda! Har även hunnit med en sväng till Gekås och en sväng till IKEA - på samma dag! Var ganska trött efter den dagen kan jag säga...

Och i huset då? Jo, det fixas och donas mest hela tiden!...



"Sideboard" från IKEA, från serien Bestå. Mycket bra serie där man kan bygga ihop som man vill. Detta är en del som är 120 cm och en som är 60 cm. Vecka 15 började de sälja "glastoppen" och det gjorde att möblen känns väldigt mycket mer gedigen. Detta var precis som vi ville ha det, kul att kunna få ihop det på det sättet - både bra och billigt! :) Lampan är från Gekås och är förvillande lik den lite större silvriga lampan som jag visat på bild sedan tidigare. Endast 299 kr - som hittat!



Glastoppen kostade bara 300 kr på IKEA, glas som brukar vara så himla dyrt.



Har satt upp två hyllor jämte vår köksfläkt, lite istället för tavellister. Snyggt! Konsolerna och hyllplanen är från IKEA och alltihopa kostade knappt 400 kr. Under hyllorna har jag satt en nätkorg som jag köpte på Village (presentkort från Jesper på min födelsedag) och den gillar jag jättemycket, snyggt med lite lök och så där i. När man om några år kanske har några pallkragar och fått odlat sallad, morötter och annat så tänker jag att man kanske hämtar in sina grödor i denna fina nätkorg!.. Vad då, planerande? Jag?? :-)



Kan även tipsa om Leilas fina "a piece of cake" - bra recept och grejer man känner att man verkligen kan göra! :)

Ha nu en fin dag allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0