Björnbär från Lobergsslätt...

Idag skulle jag & Jesper gå upp tidigt, vi hade verkligen bestämt oss! Vilka var det som yrvaket satte sig upp i sängen o undrade va fan klockan var, kl 11:00??!!!!  Vi är makalösa.... Well... Min huvudvärk från gårdagen höll i sig så det blev inte gjort så mycket de första timmarna, för min del i alla fall.. Vid halv tre tog jag mig i kragen o drog in till stan för att beställa nya terminalglasögon & fixa en present o lite så. Lite käk när jag kom hem o sedan drog vi till Veddige. Jag hjälpte svärfar Rolf med en grej på datorn och sedan stack vi till Lobergsslätt för att kolla in Linus & Virginias bygge! Det hade hänt en hel del sedan jag var där sist, kul! Å det kommer bli sååå fint! :)

Lisbeth visste att det fanns mkt björnbär på och runt om deras tomt, så hon plockade med sig en burk. Då jag endast hade på mig flipflops var det mest Lisbeth som stod för plockandet - men jag fick alla bären! :-) Lyxigt värre alltså! Ca 2 liter blev det, så det räckte till 6 st småburkar sylt (små och små, det är nog ca 3 dl sylt i varje burk) och varsin björnbärssmoothie till mig & Jesper - smakade fantastiskt gott! Husmorsfasonerna fortsätter alltså här hemma i Bläshammar...



Fina bär gås igenom så man slipper gräs & smådjur i sylten!



Härligt!..



Färdig sylt! Superenkelt med syltsocker.. Nu ska de bara svalna o sedan in i frysen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0