Lite målat, mycket pratat & lagom fikat!

Japp, rubriken summerar dagen ganska bra! =) Tog det lungt idag, eftersom jag var vaken mellan 01.50 och 04.30 inatt! Körde Magda + Patrik från Anna-Kerstins & Henriks 40-årskalas och det var precis som att det var dags för mig att gå upp för dagen när Magda ringde, för jag kunde inte somna om när jag väl kom hem vid 02.30. Så förmiddagen blev lugn, med sömn o lugn frukost.

Stack ut till bygget vid 13 o serverade dagens lunch, som bestod av rester från gårdagens middag - Flygande Jakob! Precis när vi var klara med lunchen kom Alma & Camilla o hälsade på! Jag å gästerna tog en tur runt området och Jesper jobbade på. När vi skulle kolla in huset så kom mamma o pappa en sväng också! Trevlig värre! Sedan fick jag målat lite... å då kom Patrik och hälsade på en kortis, som hade lämnat Lukas på gympa. När han hade åkt så jobbade vi på en stund till men så kom Josefin & Johan, som bor i ett LB Hus på andra sidan och pratade lite! Vi pratade hus och kollade in deras 2 månaders dotter Kornelia. När de gick, så avlöstes de av pappa Rolf som kom och kollade in bygget! Alltså; lite målat, mycket pratat och lagom fikat! ;-)

Jesper har dock jobbat mer än mig idag, och fått gjort en hel del...



Jesper har fått satt in fönstret där bak på garaget...



Snyggt!



Jesper har även satt stuprören på hela huset.



Å så har han satt knutbrädorna på garaget!



Jag har i alla fall målat gesimsen/simsen/takbotten på framsidan av huset! Fint va?!

// Johanna

Kommentarer
Postat av: Karro

Kärt barnhar många namn. ;) Fint blev det i alla fall.

2010-10-12 @ 15:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0