Persikodrinken

Persikodrinken som jag har bjudit på hela sommaren & även på fredagens kräftskiva kommer ursprungligen från tidningen LagaLätt. Där var den alkoholfri så jag gjorde vissa justeringar, så som att tillsätta vodka! :-)

Johannas fräscha persikodrink

3 persikor (gärna mjuka, de smakar mer)
3 citroner
2 dl vatten
1 dl socker
Sprite
Vodka

Koka sockerlag genom att hälla upp vatten & socker i en kastrull, koka upp o lös sockerkristallerna. Låt svalna.



Skala persikorna, grovhacka...



..o mixa med hjälp av en stavmixer till en slät puré!..



Pressa två av citronerna, så att du får ungefär 1 dl citronsaft.

Blanda ihop persikopurén, citronsaften & sockerlagen. Fyll på med sprite o vodka i önskad mängd (jag har tagit ungefär 5 dl sprite o 3 dl vodka). Skär upp den tredje citronen i skivor, lägg i fina glas & häll upp drinken! Jag har även haft i hackad is, så drinken blir riktigt kall o go.



Lycka till & skål! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0