En glad nyhet & en mindre glad...

.. vi börjar med det roliga: Vi har sålt husvagnen! Hade ju ute en annons på Blocket men ingen nappade.. den gick ut häromdagen, men skam den som ger sig tänkte jag och lade ut en ny annons. Med extrabilder till och med. :) Å visst - idag ringde en man o ville komma o kolla. Mindre än en timme efter telefonsamtalet var vagnen såld och bortforslad från tomten - gött!

Den mindre glada nyheten är att jag innan märkte att vi har fått sällskap här på Bäckåkersvägen 17 - av getingar! Det verkar inte bättre än att ett gäng getingar har byggt bo under ett par pannor på garaget. Jag märkte det innan när jag var ute och pratade med mina blommor ;) på altanen att det kröp in en geting under taket på garage. När jag o Jesper lite senare tog en kopp kaffe på altanen såg jag ytterligare en gul/svart sak sticka (!) in under taket. Jesper petade lite med sin tumstock under takpannorna och det krasade till o ut flög ett gäng ilskna getingar! Så nu blir det väl till att införskaffa sig lite geting-gift & sedan upp o demontera några takpannor....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0