Kusin- & mosterträff!..

Igår var det dags för kusin- och mosterträff o nästan alla kunde förutom kusin Peter & mamma (som fortfarande är i Spanien o gottar sig). Det är riktigt kul att träffa alla då det inte blir så ofta, även om vi har blivit bättre på det det senaste! Emelie bor ju i Stockholm och Ida hänger mest i Oslo...

Kvällens meny blev varm brietårta till lite förrätt/försnacks. Körde en ny variant med smör- och honungsstekta valnötter o fikon istället för den med soltorkade tomater. Blev ganska bra men kanske är så att den med soltorkade tomater & rödlök är den bästa?!

Som fördrink blev det min numera pantenterade persikodrink (eller "Love on the trallfloor".. mkt internt blev det helt plötsligt!..)! Sedan bjöds det på lite olika pajer, en god sallad o hembakt foccacia. Till efterrätt blev det en superenkel dessert, typ gräddglasstårta med daim. Supergott! :)

Mycket trevlig kväll i gott sällskap. Idag laddar vi dock om inför första festen på gatan - kräftskiva! Jag o Jesper är i kommitén så det har varit en del att fixa, men det är bara kul. Vi kör samma fördrink som vi hade igår, hoppas den blir uppskattad.... Jag skulle bjudit på parmesankex igår, men gjorde ju brietårtan istället - så idag blir det kexen istället! :)

Nu ska jag njuta av den sista semesterdagen, innan jobbet kallar på måndag igen!:.. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0