Kakel beställt!

Ja, då var första rundan med kakel beställt! Magnus håller på att spakla golvet där nere och har påbörjat fuktstpärren som sagt. På andra våning är badrummet gipsat o klart, nu ska det läggas i golvvärmeslingor + sättas golvgips. Så i fredags var jag inne hos Varbergs Kakelhus och lade den första beställningen.

I badrummet på första plan blir det en svart klinkers, Blackwood. Den ska vi även ha i "finentrén". Den är 30x60 cm. På väggarna blir det vit, högblank kakel, även det 30x60 cm. Klinkersen på golvet kommer även att gå upp på väggen, och markera där duschen är eftersom vi har duschväggar. Lite svårt att förklara, men får visa kort när det är klart istället!



Bild lånat från www.konradssons.se.
Här är ett smakprov op den svarta Blackwood som vi ska ha.

I tvättstugan där nere hittade jag en annan platta när jag var inne hos Anki på kakelhuset. Så det blev en 30x30 platta, en grå som hette Fusion. Perfekt att de också hade kampanj på den nu - endast 175 kr/kvm!

Till köket var det svårt att hitta en platta som passade in.. när jag väl hittade den jag ville ha, så kostade den naturligtvis 1120 kr/kvm!! Allt annat vi tittade på kändes bara fel.. så det fick bli denna dyrgrip - Metallica Ferro Lapato, 60x60 cm.


Inte så bra bild kanske, men den är mörk brun (eftersom köket är brunt) med lite "silverstänk" i.. tänk "kattguld" i vanlig sten... Även denna bild är lånad från www.konradssons.se.

I badrummet på andra plan blir det även där högblankt vita plattor på väggarna, 30x60 cm. På golvet blir det en grå platta.. en ganska ny platta tydligen, och jag kan inte hitta den på Konradssons hemsida. Snygg är den i alla fall! Där uppe blir det en pelare med mosaik i duschen. Duschen består av en uppbyggd vägg med glasblock, och en duschvägg. Kommer nog blir snyggt tror jag.

Det vi funderar på nu är om vi ska ha handukstork eller inte... Vissa säger att de inte kan leva utan den, andra att det är bara en dyr handukshängare som de aldrig har på. Vad tror ni?

// Johanna

Kommentarer
Postat av: svärmor

jag tillhör dom som inte kan leva utan handukstork!!!

2010-11-21 @ 17:58:17
Postat av: Johanna

Jo, jag vet ju att det är på detta vis! ;-)

Vi får fundera vidare...

2010-11-21 @ 18:31:47
URL: http://backakersvagen.blogg.se/
Postat av: Karro

Jag tillhör dom som tycker att ni ska köpa den dusch som visas på bilden. Jäklar så snygg och skön den ser ut att duscha i.



2010-11-27 @ 07:06:21
Postat av: Karro

Jag tillhör dom som tycker att ni ska köpa den dusch som visas på bilden. Jäklar så snygg och skön den ser ut att duscha i.



2010-11-27 @ 07:06:25
Postat av: Johannà

Ja visst är den snygg!

2010-11-27 @ 13:39:33
URL: http://backakersvagen.blogg.se/
Postat av: louise

hej! det skulle vara jätte roligt om du kunde svara på dagens fråga i min blogg :)

2010-11-27 @ 14:26:14
URL: http://louiseeb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0