Belysning

Ja, det är inte så mycket belysning som just jag behöver "oroa" mig för till huset, eftersom jag har en alldeles egen elektriker som tar hand om den delen!.. Vi har ju ganska mycket spottar och nu har vi nog löst sänglampsproblemet genom att montera en skena i snedtaket. Självklart behövs en del andra smålampor och så där, men det stora som vi behöver få till är en stor lampa att ha över matsalsbordet. Jag har hela tiden tänkt att vi ska ha två stora likadana lampor hängandes jämte varandra, men jag har nog ändrat mig nu och vill nog bara ha en.. Eftersom vi har ett så mörkt kök gäller det att få in så mycket ljus som möjligt så det blir nog en vit eller transparent lampa. Har kikat en del på nätet och hittat några snygga... Vad tycker ni?



Kartell Fly. Bild från Rum21. Pris 1880 kr.


 
Kartell. Gé Pendel. Även denna bild från
Rum21. Pris 1750 kr.

Ja, det är svårt det här med lampor! Har även funderat på en sådan här..






"Sixten", från Mio. Finns även i vitt (vilket det skulle bli i vårt fall i så fall). Pris 790 - 1190 kr (exkl. upphängning).

Ja, mycket snyggt finns det! Det är bara att leta vidare o se när vi hittar det som passar oss!

// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0